Jeśli nie jesteś pewna, do jakiego obszaru gamedevu aplikować, przeczytaj poniższe opisy, przeanalizuj swoje pasje, talenty i umiejętności, a następnie zdecyduj, w jakim kierunku najbardziej chciałabyś się rozwijać.
Jesteśmy świadomi tego, że te specyficzne „gamedevowe zainteresowania” w szkole średniej dopiero kiełkują i czasem trudno jest dopasować je do konkretnych dziedzin. Dlatego jeśli na ten moment nie jesteś w stanie określić jednego obszaru gamedevu, który najbardziej Cię pasjonuje – po prostu opisz nam siebie i swoje zainteresowania w formularzu zgłoszeniowym: wybierz dowolny dział gamedevu i Mentorki/Mentorów z tego obszaru, a w miejscach na uzasadnienie danego wyboru – opisz siebie i swoje pasje.
Powodzenia!
Na Twoje zgłoszenie czekamy jeszcze:
DESIGN i KREACJA
Jeśli Twoją pasją jest pisanie, kreowanie nowych światów, powoływanie do życia postaci i budowanie fabuły – ten obszar gamedevu jest właśnie dla Ciebie! Odnajdą się w nim także miłośniczki wymyślania gier od podstaw oraz game masterki prowadzące dla graczy sesje RPG.
Design i kreacja to obszar, który odpowiada za tworzenie między innymi mechanik, poziomów gry oraz historii, czyli elementów tworzących unikalny świat danego tytułu. Znajdziesz tu specjalistów odpowiedzialnych za kreowanie leveli, projektowanie zadań pojawiających się w rozgrywce czy pisarzy, którzy tworzą fabułę. Poznaj Mentorki i Mentorów z tego obszaru:
- Horatiu Sasu, Lead UI Artist
- Miles Tost, Level Design Acting Lead
- Albert Bylica, Acting Gameplay Design Lead
- Katarína Smiešková, Senior Gameplay Designer
- Weronika Nowakowska, Gameplay Designer
- Aleksandra Motyka, Story Acting Lead
- Paweł Sasko, Quest Director
- Błażej Augustynek, Lead Quest Designer
- Kajetan Kapuściński, Cinematic Design Lead
PROGRAMOWANIE i TECHNOLOGIA
Jeśli kochasz nauki ścisłe i techniczne, informatyka to Twój ulubiony przedmiot w szkole, fascynuje Cię programowanie i jego języki, chcesz się uczyć pracy z silnikami do gier – ten obszar gamedevu jest dla Ciebie!
Programowanie i technologia to obszar, w którym pracują osoby techniczne i programiści, dzielący się na wiele specjalności. Pracują w nim developerzy odpowiedzialni za udoskonalenie silnika, dzięki któremu tworzymy gry, programiści odpowiadający za sprawne funkcjonowanie różnego rodzaju mechanik, oraz twórcy systemów i narzędzi wspierających dalszy rozwój gry. Poznaj Mentorki i Mentorów z tego obszaru:
- Jakub Stokowski, Generalist Programmer
- Arkadiusz Antonik, Technical Director
- Aleksandra Guzik, Senior Game Data Analyst
- Jowita Hącia-Kadej, Senior Tools Programmer
- Bartosz Romanowski, QA Automation Engineer
GRAFIKA i ANIMACJA
Jeśli rysujesz, malujesz, rzeźbisz, tworzysz grafikę komputerową, projektujesz lub szyjesz stroje, kręcisz filmy lub stawiasz pierwsze kroki w animacji, nagrywasz i miksujesz dźwięki, interesujesz się reklamą wizualną, albo tworzysz scenografię i rekwizyty – ten obszar gamedevu jest właśnie dla Ciebie!
Grafika i animacja to obszar skupiający artystów odpowiedzialnych za animacje, tworzenie konceptów artystycznych czy modeli, a także osoby odpowiedzialne za takie elementy jak dźwięk czy światło. Pracuje tu także grupa zajmująca się przede wszystkim materiałami marketingowymi. Poznaj Mentorki i Mentorów z tego obszaru:
- Marta Dettlaff, Senior Concept Artist
- Marta Leydy-Odrzywolska, Concept Artist
- Alicja Użarowska, Concept Artist
- Danel Valaisis, Senior Promo Artist
- Anton Leonov, Expert Asset Artist
- Aneta Pasławska, Senior Cinematic Animator
- David Cordero Iglesias, Cinematic Animation Coordinator
- Maciej Pietras, Cinematic Animation Lead
- Przemysław Juszczyk, Head of Franchise Art
- Gabriela Peskova, Graphic Designer
PRODUKCJA
Jeśli jesteś urodzoną liderką, która dzięki swojej charyzmie potrafi pociągnąć ludzi za sobą; jeśli jesteś świetnie zorganizowana, zaangażowana społecznie i pro-aktywna, uwielbiasz pracować w grupie i dowodzić projektami – ten obszar gamedevu jest właśnie dla Ciebie!
Dział ten skupia producentów, czyli osoby, na barkach których leży odpowiedzialność za powodzenie projektu, dotrzymanie terminów, a w dużej mierze także efekt końcowy. Każdy producent jest przede wszystkim managerem projektu i skupia się na planowaniu, budżetowaniu, przydzielaniu zadań, śledzeniu ich wykonania, raportowaniu postępów i generalnej kontroli wszystkich elementów „organizmu”. Poznaj Mentorkę z tego obszaru:
TESTOWANIE (QA)
Jeśli jesteś zapaloną gamerką, jesteś cierpliwa i dokładna, lubisz tropić błędy i bugi oraz znajdujesz rozwiązania na każdy pojawiający sie problem – ten obszar gamedevu jest właśnie dla Ciebie!
Quality Assurance, czyli dział zapewnienia jakości, zajmuje się testowaniem wszystkich elementów gry: postaci, lokacji, fabuły, narracji. Są też osoby, które pracują z kodem i testują projekty programistyczne. Testerzy przechodzą nie tylko fragmenty, ale całą grę i opiniują zawartość, a także szukają konkretnych problemów pod a następnie raportują błędy. Poznaj Mentora z tego obszaru:
PR i KOMUNIKACJA
Dział ten zajmuje się tworzeniem strategii komunikacyjnych dla naszych gier, projektów i całej firmy. Są tu osoby odpowiedzialne za stały kontakt z mediami, influencerami oraz naszymi graczami i fanami. Blisko współpracują z każdym działem i są mistrzami słowa – wszystkie komunikaty i artykuły pojawiające się w mediach są ich autorstwa. Poznaj Mentora z tego obszaru: