
Nadia Kulczycka
Technical QA Analyst
Hej, jestem Nadia, mam 23 lata i jestem Analityczką Jakości Technicznej!
Moją przygoda z game developmentem zaczęła się 10 lat temu, kiedy dostałam swój pierwszy całkowicie własny komputer. Zainstalowałam Linuxa i odtąd nie oglądałam się wstecz – pochłonęły mnie hacki, tweaki i inne machlojki, których trzeba było używać, żeby postawić gry na tym systemie. Społeczność Linuxowa nauczyła mnie jak działa compiler, jak pisać czytelny kod, jak wyglądają dobrze i źle prowadzone projekty oraz jak wartościowe jest, by obracać się w grupie, którą jara to samo, co mnie! Moją ambicją stało się umożliwienie jak największej grupie osób grać w gry, do których się przykładam. Ten pościg zabrał mnie przez Functional QA aż do Technical QA.
W CD PROJEKCIE odpowiadam za kontrolę jakości technicznej od początku 2023 roku. Moja praca obejmuje wiele różnych aspektów projektu – narzędzia deweloperskie, funkcjonalność silnika, stabilność gry i – moją główną sferę pracy – wydajność i zużycie zasobów. Jestem ekspertką od wyciskania ostatnich soków z każdego sprzętu! Przy Cyberpunku 2077 oraz Widmie Wolności pchałam inicjatywy z zielonym ptaszkiem przy tytule gry na Steam Decku oraz trybem 60 klatek na sekundę na Xboxie Series S. Obecnie jestem współodpowiedzialna za wydajność Wiedźmina 4 oraz procesy z nią związane – prowadzę testy wydajnościowe, ustawiam testy automatyczne, które mierzą zużycie zasobów, analizuję problemy i współpracuję ze wszystkimi zespołami w projekcie w celu ich naprawienia. Bycie Technical QA ostatecznie wymaga nie tylko ekspertyzy technicznej, ale i rozeznania i komunikacji na poziomie ogólno projektowym.
W wolnym czasie stawiam machiny w Minecraftcie, trenuję Pokemony i walczę nimi w zawodach, organizuję społeczności około-gamedevowe. Moje ulubione gry to JRPGi z ery PS2, indyki ze śmieszną lokomocją i od niedawna (ze względu na wpływ partnerki) soulslike’i. Uwielbiam oglądać livestreamy o kosmitach z moimi dziewczynami, a potem wspólnie wziąć udział w game jamie. Na moich słuchawkach zawsze lecą soundtracki z RPGów, Ewa Farna, vocaloidy i elektronika. Mam też dwa koty – Pizzę i Pastę.
Podczas naszego mentoringu, pomogę Ci zrozumieć jak:
– od początku do końca tworzy się gry małe i duże, z silnikiem i bez,
– dbać o jakość i wydajność gry poprzez testy automatyczne i manualne,
– znajdować, badać i rozwiązywać wszelakie błędy w kodzie i poza nim,
– budować i utrzymywać narzędzia, które aktywnie wspierają produkcję,
– holistycznie patrzeć na stan i rozwój projektu,
– działają narzędzia z których korzysta QA i programistka.