Młode superbohaterki na wszystkich levelach gamedevu – Dziewczyny w grze
1.10.2021

Młode superbohaterki na wszystkich levelach gamedevu

Rynek gier komputerowych to jedna z najszybciej i najbardziej dynamicznie rozwijających się odnóg branży IT na świecie. Według szacunków analityków z platformy Newzoo do końca 2021 roku na świecie będzie już 2,9 miliarda graczy — z czego niemal połowę będą stanowić kobiety — zaś wartość rynku gier wideo osiągnie ponad 175 miliardów dolarów, tym samym kilkukrotnie przekraczając przychody z rynku muzycznego i filmowego razem wziętych. W 2017 roku polski rynek gier wideo zajmował 19. miejsce pod względem wielkości na rynku światowym, ale jego wartość w 2024 roku szacowana jest już na poziomie ponad 3 mld zł.

Dziewczyny w grze ruszają po swoje!

Zwykło się sądzić, że gaming oraz e-sport to typowo męska rozrywka. Jednak statystyki nie pozostawiają złudzeń! Według najnowszych badań IQS opublikowanych w raporcie Game Story w Polsce jest 17 milionów graczy, z czego aż 47% z nich — czyli 8 milionów — stanowią kobiety! Prawie 2,3 mln kobiet deklaruje, że gra codziennie na konsoli lub komputerze, a 22% graczek mówi, że gaming jest ich pasją.

Rośnie nie tylko liczba miłośniczek e-sportu, ale także liczba kobiet w gamedevie: w 2021 roku procentowy udział kobiet wśród game developerów wzrósł na świecie aż do 30% .

Czy stoimy u progu kobiecej rewolucji w branży technologicznej?

O tym, że kobiety radzą sobie świetnie w świecie gamingu nie trzeba nikogo przekonywać. Warto jednak zdać sobie sprawę, że to do nich może należeć przyszłość gamedevu. Dlatego chcemy zachęcić dziewczyny do rozwoju zawodowego w branży IT, a tym samym wzbogacić gamingowy świat ich talentem i kreatywnością. Na pokładzie polskiej branży gier wideo potrzebujemy kobiet — programistek, graficzek, scenarzystek, specjalistek od animacji i dźwięku — ich świetnych pomysłów, kompetencji i umiejętności.

Młody narybek polskiego gamedevu

Polskie uczelnie wyższe bardzo powoli dostrzegają konieczność stworzenia nowych kierunków studiów i aktualnych programów nauczania dostosowanych do potrzeb rynku gier wideo. Dlatego poszukiwania “młodego narybku” do gamedevu warto rozpocząć już na wcześniejszym etapie edukacji — wśród uczniów liceów i techników, zainteresowanych gamingiem i nowymi technologiami. Teraz stawiamy na dziewczyny — to one mają szansę zmienić reguły tej gry!

Jeśli kochasz wirtualne światy gier wideo, wymyślasz kolejne rozdziały swojej przyszłej książki o niesamowitych przygodach superbohaterów, pasjonujesz się ilustracją i grafiką komputerową albo stawiasz pierwsze kroki w animacji 3D, jeśli próbujesz swoich sił w programowaniu albo po prostu kochasz grać i interesuje Cię wszystko, co związane jest z tworzeniem i produkcją gier wideo — zgłoś się do  programu Dziewczyny w grze! A jeśli do tej pory nie myślałaś o pracy w branży gier wideo, może właśnie przyszedł na to czas.

Czym są „Dziewczyny w grze!”? Zapytaliśmy mentorów z CD PROJEKT RED – Hannę Kubiak, Alicję Użarowską, Christine Farmer oraz Mikołaja Szweda – o to, czym jest dla nich ten program oraz czym zajmują się w branży gier wideo. Kilka odpowiedzi może Cię zaskoczyć! Pamiętaj, że tylko do 25 listopada 2021 czekamy na Twoje zgłoszenie do programu mentoringowo-stypendialnego Dziewczyny w grze!   APLIKUJ        

więcej…

Dziesięć nowych osób ze studia CD PROJEKT RED dołączyło do programu Dziewczyny w grze! Wśród nich są specjalistki i specjaliści z takich dziedzin jak projektowanie rozgrywki, quest design, concept art, programowanie i animacja. Każde z nich posiada bogate doświadczenie w pracy w branży gier wideo. Teraz w roli mentorek i mentorów będą wspierali uczestniczki programu w pozyskiwaniu wiedzy i rozwijania nowych umiejętności z zakresu tworzenia gier wideo. Nowe mentorki i mentorzy programu Dziewczyny w grze! to: Katarína Smiešková (Technical Gameplay Designer), Bartosz Romanowski (QA Automation Engineer), Kajetan Kapuściński (Lead Cinematic Designer), Weronika Nowakowska (Gameplay Designer), Artur Sobczyk (Lead Gameplay Designer), Wojtek Pankowski (Cinematic Animation Acting Lead), Błażej Augustynek (Lead Quest Designer), Arash Naderi (UI Designer), Bogna Gawrońska (Concept Artist) Robert Rajszczak (3D Artist Lead). Z sylwetkami ekspertek i ekspertów będących częścią programu mentoringowego Dziewczyny w grze! można zapoznać się tutaj.

więcej…

18 października organizatorki programu „Dziewczyny w grze!” – dr Bianka Siwińska, prezeska Fundacji Edukacyjnej Perspektywy oraz Agnieszka Szamałek, Internal Communication & Culture Manager z CD PROJEKT RED – gościły w studiu Dzień Dobry TVN, gdzie opowiadały o tym, jak ważne jest przełamywanie stereotypów w świecie gamingu i branży technologicznej. [całą rozmowę obejrzycie na stronie Dzień Dobry TVN] – Chcemy zachęcić dziewczyny i przełamać ten stereotyp, że granie jest rozrywką typową męską, a gry są tworzone przez mężczyzn i dla mężczyzn, a także wyobrażenie, że praca w gamedevie to tylko i wyłącznie programowanie. Tymczasem tworzenie gier to także budowanie fabuły, kreacja psychologiczna postaci, ilustracja i animacja, reżyseria i udźwiękowienie, a także produkcja i komunikacja – mówiła Agnieszka Szamałek-Michalska. – Kobiety często tworzą gry takie o szerszym kontekście społecznym, np. o depresji, gry o zmianie klimatu. Jak tworzą postacie kobiece, to też robią je mniej stereotypowe, mniej zseksualizowane w taki bajkowy, dziwny

więcej…

Czego oczekują dziewczyny w kwestii edukacji? Konkretów. Oraz tego, by móc samodzielnie decydować o tym, co jest dla nich ważne: w jakim kierunku się rozwijać, jakie studia wybrać, w jakiej branży budować karierę? Chcą odważnie i bez ograniczeń podejmować wyzwania, łamać stereotypy, przekraczać granice. I zmieniać zasady gry. Z takiego właśnie założenia wychodzą organizatorzy pierwszego w Polsce programu stypendialno-mentoringowego Dziewczyny w grze! skierowanego do uczennic starszych klas liceów i techników z całej Polski, ze szczególnym uwzględnieniem kandydatek z mniejszych miejscowości (do 50 tys. mieszkańców). CD PROJEKT RED, polskie studio developerskie tworzące znane na całym świecie gry wideo (m.in. serię gier z cyklu Wiedźmin, a także Cyberpunk 2077), oraz Fundacja Edukacyjna Perspektywy, powszechnie znana organizacja non-profit, od prawie 25 lat pomagająca młodym ludziom w wyborze drogi kształcenia i rozwoju zawodowego, połączyły siły w ramach wspólnego projektu wspierającego edukację dziewczyn w obszarze nowych technologii oraz przygotowującego je do pracy w branży gier wideo.

więcej…

Odpowiedź wydaje się oczywista: gaming to niezwykle ważne zjawisko popkultury, a branża gier wideo generuje nie tylko wielkie przychody na całym świecie, ale także korzysta z najnowocześniejszych technologii i daje ogromne możliwości rozwoju zawodowego na wielu płaszczyznach. Brzmi jak wyzwanie?

więcej…

Rynek gier komputerowych to jedna z najszybciej i najbardziej dynamicznie rozwijających się odnóg branży IT na świecie. Według szacunków analityków z platformy Newzoo do końca 2021 roku na świecie będzie już 2,9 miliarda graczy — z czego niemal połowę będą stanowić kobiety — zaś wartość rynku gier wideo osiągnie ponad 175 miliardów dolarów, tym samym kilkukrotnie przekraczając przychody z rynku muzycznego i filmowego razem wziętych. W 2017 roku polski rynek gier wideo zajmował 19. miejsce pod względem wielkości na rynku światowym, ale jego wartość w 2024 roku szacowana jest już na poziomie ponad 3 mld zł. Dziewczyny w grze ruszają po swoje! Zwykło się sądzić, że gaming oraz e-sport to typowo męska rozrywka. Jednak statystyki nie pozostawiają złudzeń! Według najnowszych badań IQS opublikowanych w raporcie Game Story w Polsce jest 17 milionów graczy, z czego aż 47% z nich — czyli 8 milionów — stanowią kobiety! Prawie 2,3 mln kobiet

więcej…

W dniach 2 i 3 października 2021 w Łodzi po raz kolejny odbędzie się Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier. Na miłośniczki i miłośników sztuki obrazkowej oraz wszelkiej maści gier czekają spotkania z twórcami,

więcej…

Wszystkie osoby zainteresowane udziałem w programie Dziewczyny w grze! mogą zapoznać się z sylwetkami mentorek i mentorów w tym miejscu. To ludzie na co dzień pracujący w studiu CD PROJEKT RED, odpowiedzialni za takie tytuły jak Wiedźmin 3: Dziki Gon i Cyberpunk 2077.

więcej…

Podobno “sky is the limit”, więc może jednak warto marzyć o sukcesie zawodowym, który na pierwszy rzut oka wydaje się mało realny? No bo jakim cudem dziewczyna z małego miasta miałaby zostać programistką?

więcej…


KONTAKT

Perspektywy Women in Tech

576 857 628 od 10.00 do 16.00