DZIEWCZYNY WCHODZĄ DO GRY I ZMIENIAJĄ JEJ ZASADY! – Dziewczyny w grze
1.10.2021

DZIEWCZYNY WCHODZĄ DO GRY I ZMIENIAJĄ JEJ ZASADY!

Czego oczekują dziewczyny w kwestii edukacji? Konkretów. Oraz tego, by móc samodzielnie decydować o tym, co jest dla nich ważne: w jakim kierunku się rozwijać, jakie studia wybrać, w jakiej branży budować karierę? Chcą odważnie i bez ograniczeń podejmować wyzwania, łamać stereotypy, przekraczać granice. I zmieniać zasady gry.

Z takiego właśnie założenia wychodzą organizatorzy pierwszego w Polsce programu stypendialno-mentoringowego Dziewczyny w grze! skierowanego do uczennic starszych klas liceów i techników z całej Polski, ze szczególnym uwzględnieniem kandydatek z mniejszych miejscowości (do 50 tys. mieszkańców).

CD PROJEKT RED, polskie studio developerskie tworzące znane na całym świecie gry wideo (m.in. serię gier z cyklu Wiedźmin, a także Cyberpunk 2077), oraz Fundacja Edukacyjna Perspektywy, powszechnie znana organizacja non-profit, od prawie 25 lat pomagająca młodym ludziom w wyborze drogi kształcenia i rozwoju zawodowego, połączyły siły w ramach wspólnego projektu wspierającego edukację dziewczyn w obszarze nowych technologii oraz przygotowującego je do pracy w branży gier wideo.

Na stypendystki programu Dziewczyny w grze! czeka 20 rocznych stypendiów w wysokości 1.000 zł miesięcznie, cykl warsztatów poświęcony różnym aspektom tworzenia gier wideo, a także indywidualna opieka mentorska ekspertek i ekspertów z CD PROJEKT RED.

– Nasz program kierujemy do młodych dziewcząt z mniejszych miejscowości, które dopiero zaczynają planować swoją przyszłość i karierę zawodową. Być może część z nich nigdy nie pomyślała poważnie o pracy przy grach wideo, bo to „zajęcie dla chłopaków”? W naszym społeczeństwie pokutuje bowiem stereotyp, że branża gier wideo jest miejscem tworzonym głównie przez i dla mężczyzn. Chcemy to zmienić i tym samym ułatwić dziewczynom dostęp do naszej branży, a ją samą uczynić bardziej zróżnicowaną – mówi Agnieszka Szamałek-Michalska, Internal Communication & Culture Manager w CD PROJEKT RED.

Tymczasem obecność kobiet w świecie gamingu i e-sportu nikogo już dzisiaj nie dziwi. Według najnowszych badań IQS opublikowanych w raporcie Game Story w Polsce jest 17 milionów graczy w grupie wiekowej 9-55 lat, z czego aż 47% z nich — czyli 8 milionów — stanowią kobiety! Prawie 2,3 mln kobiet deklaruje, że gra codziennie na konsoli lub komputerze, a 22% graczek mówi, że gaming jest ich pasją. To właśnie m.in. do nich — młodych miłośniczek wirtualnych światów, pasjonujących się ilustracją i grafiką komputerową, stawiających pierwsze kroki w animacji 3D, próbujących swoich sił w programowaniu, czy tworzących opowieści o niesamowitych przygodach superbohaterów — adresowany jest program Dziewczyny w grze!.

– W Perspektywach wierzymy mocno w dziewczyny i ich moc zmieniania świata. W programie „Dziewczyny w grze” będziemy zachęcać je do rozwinięcia skrzydeł w niezwykle ekscytującym obszarze — gamingu. To jedna z najbardziej rozwojowych branży, wizytówka Polski w świecie. Już czas, aby głos kobiet był w niej mocno słyszalny. Tworzenie tego programu z CD PROJEKT —  wizjonerem wyznaczającym trendy — to dla nas zaszczyt. Wspólnie chcemy dotrzeć do utalentowanych dziewczyn, przekazać im wiedzę, narzędzia i to, co mniej uchwytne, a kluczowe — dawkę odwagi, która pomoże im spojrzeć na swoje życie w szerszej perspektywie i zaplanować z przytupem przyszłość. Ten program jest niczym wojownicza księżniczka Ciri z Wiedźmina. Razem z nią zawalczymy, aby dziewczyny były naprawdę w grze! – mówi dr Bianka Siwińska, szefowa Perspektywy Women in Tech.

Nie bez powodu patronką programu została Karolina Grochowska — ambitna i utalentowana, lecz niestety przedwcześnie zmarła, producentka kultowych gier wideo (m.in. WiedźminBulletstorm i Gears of War). Jej pasja, zaangażowanie i energia jest przesłaniem dla wszystkich dziewczyn pragnących realizować swoje marzenia o pracy w branży gamingowej. Nie tylko jako zawodowe gamerki, ale także jako twórczynie, scenarzystki, graficzki, projektantki, developerki i producentki gier wideo.

Rekrutacja do programu Dziewczyny w grze! rozpoczęła się 1 października i potrwa do 25 listopada 2021 roku.

Czym są „Dziewczyny w grze!”? Zapytaliśmy mentorów z CD PROJEKT RED – Hannę Kubiak, Alicję Użarowską, Christine Farmer oraz Mikołaja Szweda – o to, czym jest dla nich ten program oraz czym zajmują się w branży gier wideo. Kilka odpowiedzi może Cię zaskoczyć! Pamiętaj, że tylko do 25 listopada 2021 czekamy na Twoje zgłoszenie do programu mentoringowo-stypendialnego Dziewczyny w grze!   APLIKUJ        

więcej…

Dziesięć nowych osób ze studia CD PROJEKT RED dołączyło do programu Dziewczyny w grze! Wśród nich są specjalistki i specjaliści z takich dziedzin jak projektowanie rozgrywki, quest design, concept art, programowanie i animacja. Każde z nich posiada bogate doświadczenie w pracy w branży gier wideo. Teraz w roli mentorek i mentorów będą wspierali uczestniczki programu w pozyskiwaniu wiedzy i rozwijania nowych umiejętności z zakresu tworzenia gier wideo. Nowe mentorki i mentorzy programu Dziewczyny w grze! to: Katarína Smiešková (Technical Gameplay Designer), Bartosz Romanowski (QA Automation Engineer), Kajetan Kapuściński (Lead Cinematic Designer), Weronika Nowakowska (Gameplay Designer), Artur Sobczyk (Lead Gameplay Designer), Wojtek Pankowski (Cinematic Animation Acting Lead), Błażej Augustynek (Lead Quest Designer), Arash Naderi (UI Designer), Bogna Gawrońska (Concept Artist) Robert Rajszczak (3D Artist Lead). Z sylwetkami ekspertek i ekspertów będących częścią programu mentoringowego Dziewczyny w grze! można zapoznać się tutaj.

więcej…

18 października organizatorki programu „Dziewczyny w grze!” – dr Bianka Siwińska, prezeska Fundacji Edukacyjnej Perspektywy oraz Agnieszka Szamałek, Internal Communication & Culture Manager z CD PROJEKT RED – gościły w studiu Dzień Dobry TVN, gdzie opowiadały o tym, jak ważne jest przełamywanie stereotypów w świecie gamingu i branży technologicznej. [całą rozmowę obejrzycie na stronie Dzień Dobry TVN] – Chcemy zachęcić dziewczyny i przełamać ten stereotyp, że granie jest rozrywką typową męską, a gry są tworzone przez mężczyzn i dla mężczyzn, a także wyobrażenie, że praca w gamedevie to tylko i wyłącznie programowanie. Tymczasem tworzenie gier to także budowanie fabuły, kreacja psychologiczna postaci, ilustracja i animacja, reżyseria i udźwiękowienie, a także produkcja i komunikacja – mówiła Agnieszka Szamałek-Michalska. – Kobiety często tworzą gry takie o szerszym kontekście społecznym, np. o depresji, gry o zmianie klimatu. Jak tworzą postacie kobiece, to też robią je mniej stereotypowe, mniej zseksualizowane w taki bajkowy, dziwny

więcej…

Czego oczekują dziewczyny w kwestii edukacji? Konkretów. Oraz tego, by móc samodzielnie decydować o tym, co jest dla nich ważne: w jakim kierunku się rozwijać, jakie studia wybrać, w jakiej branży budować karierę? Chcą odważnie i bez ograniczeń podejmować wyzwania, łamać stereotypy, przekraczać granice. I zmieniać zasady gry. Z takiego właśnie założenia wychodzą organizatorzy pierwszego w Polsce programu stypendialno-mentoringowego Dziewczyny w grze! skierowanego do uczennic starszych klas liceów i techników z całej Polski, ze szczególnym uwzględnieniem kandydatek z mniejszych miejscowości (do 50 tys. mieszkańców). CD PROJEKT RED, polskie studio developerskie tworzące znane na całym świecie gry wideo (m.in. serię gier z cyklu Wiedźmin, a także Cyberpunk 2077), oraz Fundacja Edukacyjna Perspektywy, powszechnie znana organizacja non-profit, od prawie 25 lat pomagająca młodym ludziom w wyborze drogi kształcenia i rozwoju zawodowego, połączyły siły w ramach wspólnego projektu wspierającego edukację dziewczyn w obszarze nowych technologii oraz przygotowującego je do pracy w branży gier wideo. Na stypendystki

więcej…

Odpowiedź wydaje się oczywista: gaming to niezwykle ważne zjawisko popkultury, a branża gier wideo generuje nie tylko wielkie przychody na całym świecie, ale także korzysta z najnowocześniejszych technologii i daje ogromne możliwości rozwoju zawodowego na wielu płaszczyznach. Brzmi jak wyzwanie?

więcej…

Rynek gier komputerowych to jedna z najszybciej i najbardziej dynamicznie rozwijających się odnóg branży IT na świecie. Według szacunków analityków z platformy Newzoo do końca 2021 roku na świecie będzie już 2,9 miliarda graczy — z czego niemal połowę będą stanowić kobiety — zaś wartość rynku gier wideo osiągnie ponad 175 miliardów dolarów, tym samym kilkukrotnie przekraczając przychody z rynku muzycznego i filmowego razem wziętych. W 2017 roku polski rynek gier wideo zajmował 19. miejsce pod względem wielkości na rynku światowym, ale jego wartość w 2024 roku szacowana jest już na poziomie ponad 3 mld zł.

więcej…

W dniach 2 i 3 października 2021 w Łodzi po raz kolejny odbędzie się Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier. Na miłośniczki i miłośników sztuki obrazkowej oraz wszelkiej maści gier czekają spotkania z twórcami,

więcej…

Wszystkie osoby zainteresowane udziałem w programie Dziewczyny w grze! mogą zapoznać się z sylwetkami mentorek i mentorów w tym miejscu. To ludzie na co dzień pracujący w studiu CD PROJEKT RED, odpowiedzialni za takie tytuły jak Wiedźmin 3: Dziki Gon i Cyberpunk 2077.

więcej…

Podobno “sky is the limit”, więc może jednak warto marzyć o sukcesie zawodowym, który na pierwszy rzut oka wydaje się mało realny? No bo jakim cudem dziewczyna z małego miasta miałaby zostać programistką?

więcej…


KONTAKT

Perspektywy Women in Tech

576 857 628 od 10.00 do 16.00